|
forum kasjerów lotniczych
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
e-piotrek
AIRBUS 380
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WAW
|
Wysłany: Wto 19:54, 10 Sty 2012 Temat postu: AMA ? SABRE ? TRAVELPORT/GALILEO ? |
|
|
Hejka Wszystkim...
troche mnie tu nie bylo, pod tym nickiem
Mam wielka prosbe a poniekad zzera mnie ciekawosc... Wyglada na to,ze bedziemy migrowac z AMA na ktorys z dwoch ww... Nie znam zadnego ze wspomnianych a chcialbym poznac wady i zalety...to o tyle wazne,ze mam zadecydowac...a prezentacje, opowiastki, inne pierdy nie oddaja niczego co nam faktycznie jest potrzebne...
Czy ktos ze znajacych AMA i TRAVELPORT oraz SABRE lub tylko SABRE lub TRAVELPORT zechcialby sie wyplakac nad tym jak sa wspaniale tudziez beznadziejne i gdzie/kiedy ? Jakies porownania, odniesienia ?
Mozemy cos takiego zrobic ?
Pls help ? Fu*k ! Pierwszy raz prosze o pomoc na forum
Piotrek
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez e-piotrek dnia Wto 19:56, 10 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ASZAQ
Administrator
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 1093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 36 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tu i tam
|
Wysłany: Śro 12:22, 11 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
e-PIOTREK, myślę , że wszystko zależy od oferty finansowej jaką dostanie Twoje biuro od Systemu oraz jakie funkcje będą w podstawowym pakiecie ( bezpłatnym)
Kasjerzy pomarudzą i się przyzwyczają.
Ostatnio np Amex przeszedł na AMA a chyba rok wcześniej Wagony przeszły z AMA na SABRE.
Co do Travelportu to jakoś tak się składa, że ich usług korzystają chyba tylko mniejsze biura.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ASZAQ dnia Śro 14:49, 11 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HENRYK ZAWADZKI
BOEING 747
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: Śro 14:45, 11 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
o travelport trzeba by spytac kogos z travelplanet
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
olo
Administrator
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 14:47, 11 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
my od lat korzytsamy z worldspana, maja sporo fajnych funcji, system jest platny 14 euro bodaj za miesiac, ale jak wyrobisz z 3500 segementow to juz ci zaplaca, jak wyrobisz z 6000 - 7000 to juz calkiem fajnie to wyglada, ale wiadomo ze to kwestia indywidualnej rozmowy, dostepnosc miejsc jest wysoka jak w amie, nie ma kilku lini ale to jakies takie ewenemwnty ktore byc moze sprzedaja sie raz na 5 lat wiec to nie jest argument, serwis w porzadku, help desk w porzadku, zaleta jest to ze mozesz urochoimic system na kazdym komputerze jakim chcesz np o polniocy cie budzi zblakanu klient nie musisz grzac do biura i odpalac amy
tylko laczysz sie w domku z lozka nie wychodzac pracuej tez na amie i naciskaja nas ostro ale szczerze nie mamy zamiaru przechodzic z worldsopana na inny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturro
BOEING 737-500
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 15:12, 11 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Hej, popieram olo. My też od lat korzystamy z Worldspana ale mam też porównanie z innych GDS-ów. Ama był zawsze najbardziej akceptowalny i wspierany przez linie lotnicze i dlatego jest pewnie najbardziej popularny ale za to dość drogi jeśli chce się korzystać z wyszukiwania przez FXC, FXD lub innych opcji.
Worldspan jest tu chyba faktycznie najtańszy ale też niepozbawiony błędów. Power Shopper (odpowiednik Master/Value Pricer w Ama) też nie zawsze działa jak trzeba i ostatnio jest też wiele problemów np. z taryfami i bagażem ale jakoś naprawiają powoli, więc ogólnie polecam.
Każdy GDS ma swoje wady i zalety
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andrzejk
BOEING 747
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: skadinad
|
Wysłany: Śro 15:28, 11 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
to co mi nie odp w 1G to zmiany i refundy. Totalnie nieczytelny interfejs do w/w.
W 1A to wsztstko jakos ze sobą współgra tqt fo itp
1G ma tego wiecej stad problemy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ASZAQ
Administrator
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 1093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 36 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tu i tam
|
Wysłany: Śro 15:37, 11 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Arturro AMA jest systemem europejskim i większość linii z Europy używa AMA jako swojego własnego systemu.
Jeżeli chodzi o Master Pricera to takie same błędy wali jak w Worldspanie. Znajdzie super cenę ale czasami nie znajdzie na nią miejsc. Dotyczy to linii, które maja jakąś gorszą komunikacją z AMA jak CA, EK i parę innych
Arturro napisał: | Hej, popieram olo. My też od lat korzystamy z Worldspana ale mam też porównanie z innych GDS-ów. Ama był zawsze najbardziej akceptowalny i wspierany przez linie lotnicze i dlatego jest pewnie najbardziej popularny ale za to dość drogi jeśli chce się korzystać z wyszukiwania przez FXC, FXD lub innych opcji.
Worldspan jest tu chyba faktycznie najtańszy ale też niepozbawiony błędów. Power Shopper (odpowiednik Master/Value Pricer w Ama) też nie zawsze działa jak trzeba i ostatnio jest też wiele problemów np. z taryfami i bagażem ale jakoś naprawiają powoli, więc ogólnie polecam.
Każdy GDS ma swoje wady i zalety
Pozdro |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
e-piotrek
AIRBUS 380
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WAW
|
Wysłany: Śro 17:16, 11 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Ha ! Alez oczywiscie,ze wlasnie o kase chodzi Zostawmy jednak kwestie finansowe bo te sa poza mna. Wady i zalety SABRE oraz Galileo i Worldspan w odniesieniu do AMA - o to chodzi
Dzieki
ASZAQ napisał: | e-PIOTREK, myślę , że wszystko zależy od oferty finansowej jaką dostanie Twoje biuro od Systemu oraz jakie funkcje będą w podstawowym pakiecie ( bezpłatnym)
Kasjerzy pomarudzą i się przyzwyczają.
Ostatnio np Amex przeszedł na AMA a chyba rok wcześniej Wagony przeszły z AMA na SABRE.
Co do Travelportu to jakoś tak się składa, że ich usług korzystają chyba tylko mniejsze biura. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paola_p
NIELOT
Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 17:19, 11 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Hello Ja zaczynałam od pracy na Sabre (ok. 3 lata) i byłam bardzo zadowolona z tego systemu. Teraz od roku pracuje na amadeuszu i ciągle wole Sabre. Z tego co słyszałam Galileo jest bardzo zacofany, dlatego z czystym sumieniem polecam Sabre Po wprowadzeniu MySabre Red jak również Amadeus Vista, praca na dwóch systemach jest bardzo podobna, ponieważ nie trzeba uczyć się wszystkich wpisów na pamięć, tylko można skorzystać z funkcji point and click Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturro
BOEING 737-500
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 17:34, 11 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Podstawowe operacje (rezerwacja, wystawienie biletu, zwroty, wymiany itd.) wykonuje się bardzo podobnie we wszystkich systemach - różnią się oczywiście komendy ale wszystkiego da się nauczyć. Pod tym względem raczej trudno opisać wady i zalety.
AMA, WSPN i Galileo (Sabre chyba też) maja dość ciekawe i przydatne wersje graficzne, gdzie nie trzeba pamiętać komend, tylko wpisywać odpowiednie dane i trochę poklikać.
AMA jest faktycznie systemem europejskim i jest najlepiej wspierany przez linie, których bilety najczęściej sprzedajemy (LO, LH, AF, KL).
Dlatego różnych spornych i niejasnych sprawach w kontaktach z tymi liniami najlepiej działać w AMA.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FILIPKIE
AIRBUS 380
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 20:31, 11 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
ja mam doświadczenie w AMA (ok 2lata) Galileo (ok4lata) i Worldspan (bardzo mało).
Potwierdzę za innymi że każdy system ma swoje zalety i wady. Zgadzam się że czasami z linią łatwiej sie rozmawia jak sie uzywa "ich" systemu (ale to kwestia człowieka, a nie systemu - sprawdzone w praktyce)
Najlepiej mi sie pracowało (i pracuje) w Galileo, ktoś kto pisze ze system jest zacofany bo nie można "wyklikać" rezerwacji to chyba nie widział go na oczy.
Jeśli chodzi o interface do wymian i zwrotow to paradoksalnie pomimo że wymaga więcej klepania (troszkę) to wolę Galileo, bo mam pełna kontrolę nad tym co robię - ale to może subiektywne odczucie.
Najmniej mi przypadł do gustu Worldspan, chociaż ma kilka funkjconalności, które są świetne. Czekam z niecierpliwością na Travelport GDS (czy jak to się będzie nazywać), który połączy najlepsze cechy G i W
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
annaw
NIELOT
Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: london
|
Wysłany: Wto 23:33, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Powiem szczerze, ze pracowalam na starym Sabrze w Amexie jakies 6 lat temu i byla to kompletna porazka. Udalo mi sie przepracowac w Ama kilkanascie lat bez ADMek i nauczylam sie, ze system "odczytuje" rodzaj biletu (poblikowana czy net).
Z przyzwyczajenia i lenistwa oczywiscie nie patrzylam w Sabrze czy wszystko jest OK i tu okazal sie byc dramat!!!! Po kilku "wyczynowych" skokach w ciagu ostatniego roku(to juz Sabre w UK), udalo sie wiekszosc wyjasnic, ale do konca zycia bede twierdzic, ze SABRE JEST NAJGORSZYM GDS z jakim mialam doczynienia. Szczegolnie jak jest malo czasu a duzo roboty czesto zdarza sie moim dziewczynom przeoczyc chocby wpisanie tour code przy wymianie biletu = GBP100.00 od BA. Amadeusz sam to stawial!!!!!!. Nie chce umniejszac roli kasjera, ale takie male rzeczy swiadcza chociazby o tym, ze w AMA w Nicei ktos slucha kasjera, nie tylko linii lotniczej.
Druga kwestaia, jezeli wiekszosc linii pracuje w AMA to robiac rezerwacje jestes juz w systemie linii lotniczej, nie dzialasz, jak w Sabrze, jak "nakladka" na system i czekasz az systemy sie miedzy soba skomunikuja (uwieelbiane przez wszystkich simulanious changes) a Sabre pod tym wzdledem jest prawdziwym pain in the ass.
A tak na deser dzisiejszy wynalazek.... W trakcie wystawiania biletu zostalo stracone polaczenie internetowe. Nastepnego dnia po przyjsciu do biura w rezerwacji w linii tiket limit tkwi uparcie TAW07NOV231/ , zadnego biletu pod wejscie *T nie ma. Bilet zostaje wystawiony i co sie okazuje..... bilet zostal wystawiony dwukrotnie!!!! Ze tylko wspomne to wyswietlenie TAW.... to to samo co TKTL w Ama. Masz TKTL = bilet nie wystawiony. Zadnego, ZADNEGO zapisu numeru biletu w rezerwacji. W raporcie BSP wyskakuje dodatkowy numer biletu, ktorego sama BA nie jest w stanie namierzyc!!!!!!! I co help desk Sabre na to to wina kasjera i oni nie moga pomoc i to PRZECIEZ NIE ICH WINA, ZE BILET NIE WSKOCZYL DO REZERWACJII!!!!! Do dzis dnia w tej rezerwacji jest tylko jeden bilet!!!! ALE TO PRZECIEZ NIE WINA SABRE'A. Nie wiem czy tak samo jest w PL, ale dla mnie praca kasjera wrocila do podstaw, naprawde zaluje, ze nie wydaja juz ABC, bo naprawde brakuje mi nieraz argumentow probujac wyjasniac wszelkie disputes z kretynami nauczonymi zawodu w ciagu 5 minut w "przyspieszonych" kursach.
Ale sie rozpisalam..... Pozzdrawiam, Ania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
olo
Administrator
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 10:09, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
ania rulez
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ana
BOEING 767-300
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 13:05, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
POPIERAM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman
BOEING 747
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: między niebem a ziemią
|
Wysłany: Śro 13:27, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Czyżby z tych powodów, o których pisze Ana Amex przeszedł na Amadeusa?
Czy to prawda, że Travelport wprowadził comiesięczne opłaty od każdego posiadanego terminala ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|