|
forum kasjerów lotniczych
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 13:25, 10 Lip 2007 Temat postu: LH Helpdesk |
|
|
Na początu nie wiedziałem gdzie umieścić ten post.. zwątpiłem...do rzeczy
W tym tygodniu system nie kalkulował mi rezerwacji więc postanowiłem szukac odpowiedzi w linii lotniczej, konkretnie LH
rezerwacja wyglądała następująco:
1*LH2259B 09JUL MO KRKFRA HK1 1550 1730 /O $ E
2*LH6336B 10JUL TU FRAVIE HK1 1625 1755 /O $ E
3*OS 639Y 11JUL WE VIEDOK HK1 1015 1345 /O $ E
4*OS 640B 13JUL FR DOKVIE HK1 1435 1620 /O $ E
5*OS8509B 13JUL FR VIEKRK HK1 2035 2150 /O $ E
chciałem się tylko upwenić czy w linii wszystko jest ok i wystawic bilet...
Pani z helpdesku powiedziala ze oczywiscie kalkuluje jej bilet ALE!! i tu uwaga, nie moge wystawić tego biletu na stoku LH ponieważ stosunek segmentów LH do OS wynosi 2 do 3, a według ogólnych zasad nie wolno mi wystawić takiego biletu na LH ponieważ jest za mało segmentów LH.. trochę zaniemówiłem... dziękujemy Ci eSSi Dżonsons..
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FILIPKIE
AIRBUS 380
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 13:45, 10 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
ciekawe..... po oficjalnych wytycznych z Ama odnosnie validating carrier tez w biurze mielismy pewne watpliwosci (wydawalo nam sie ze cos wiemy, a tu taka niespodzianka)
Co do ogolnych zasad z tego dokumentu - chyba faktycznie trzeba uzyc stoku OS bo zmiana strefy IATA czy tam odcinek miedzykontynentalny wychodzi na OS.... ale ja bym wystawil bez zastanowienia na LH
Jakie bylo rowiazanie problemu???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 13:57, 10 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Gdyby system nie zrobil mi psikusa to bym sie nawet nie zastanawial szczegoline ze cena czy to na LH czy na OS byla identyczna co do grosza.... z Koleżanką z OS usmialismy się i poszlo na OS... ale to juz nie pierwszy raz kiedys spotkalem sie z niekompetencją w helpdesku LH.. w Centrali Głównej LH ludzie mają pojęcie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jadu
AIRBUS 380
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: somewhere over Cracow' rainbow
|
Wysłany: Wto 21:36, 10 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
szczerze ...
zaczynam się w tym już gubić
a tak prawdę powiedziawszy to może mi ktoś to znaleźć na piśmie jakie są wytyczne na temat stoku linii na której wystawiam bilet ... i nie pytam o VC
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FILIPKIE
AIRBUS 380
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 22:54, 10 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
kolezanka odeslala nie do BSP Agent Manual czy cos takiego - kiedys wielkie tomisko obecnie na CD - jeszcze bardziej przerazajace.... Ciekawe czy ktos to przeczytal....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jadu
AIRBUS 380
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: somewhere over Cracow' rainbow
|
Wysłany: Śro 20:26, 11 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
owszem, czytałem a nawet mam wydrukowane czterysta-kilkadziesiąt stron,
ale co mi z tego, jak i tak każda linia ma inaczej <ściana>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FILIPKIE
AIRBUS 380
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 9:14, 12 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
gratuluje wytrwalosci... ja zwykle czytam tego typu rzeczy, ale w tym przypadku mnie przeroslo....
moje kolezanki z dluzszym starzem czesto wspominaja jak to kiedys bylo fajnie..... zasady to zasady a nie zbior wyjatkow; linia to twoj parner; wysokie prowizje.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 10:15, 12 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat ze szkolenia LOT:
"Jako przewoznika, na rzecz ktorego wystawia się bilet, mozna wybrac dowolna linie lotnicza nalezaca do BSP i uczestniczaca w przewozie, badz dowolna linie lotnicza nalezaca do BSP i pelniaca na terenie danego kraju role generalnego agenta sprzedazy (GSA) wobec dowolnego sposrod przewoznikow uczestniczacych w przewozie na dowolnym odcinku, o ile pomiedzy przewoznikiem, na rzecz ktorego wystawia sie bilet oraz wszystkimi przewoznikami uczestniczacymi w przewozie zawarte jest aktualne porozumienie o wzajemnym honorowaniu dokumentow przewozowych (interline agreement)" koniec cytatu... pani z LH nie dba o interes swojej firmy!! hehe
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jadu
AIRBUS 380
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: somewhere over Cracow' rainbow
|
Wysłany: Czw 11:41, 12 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
ten sam cytat jest zpodręcznika BSP Manula for Agent
natomiast tylko teraz mnie poprawcie ....
spośród linii będących w rezerwacji mogę sobie wybrać dowolną,
tylko muszę pamiętać, aby w AMA zrobić : VC-XX ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 11:48, 12 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
jesli maja podpisane miedzy soba umowy i taryfy pozwalaja na kombinacje to no problem.. klasyczny przyklad UA na loty LH do Hameryki... wystarczy jeden segment UA na odcinku transkontynentalnym i hej i bilet tanszy o 300PLN a stopsunek segmentów 1-3
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yabadoo
EMBRAER
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 11:49, 12 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Do walidowania byly w miare jasne zasady do poki nie pojawila sie kalkulacja oplat paliwowych zaleznie od stocku na ktorych chce sie wystawic bilet - wtedy zaczely sie "jazdy"
Jednak zawsze jest male ALE...
... umowa interline musi byc wazna w dniu wystawiania biletu.
Oczywiscie mozna to sprawdzic w AMA komenda: TGAD-XX/YY
ale od razu cisnie sie na usta pytanie: czy te dane sa aktualne na dzis!?
Niestety znam przypadki otrzymania ADM poniewaz dany przewoznik zerwal umowe interline i nie poinformowal o tym zarowno agentow jak i GDS lub informacja ta dotarla za pozno do kasjera (bez jego winy)
Trzeba uwazac szczegolnie na egzotycznych przewoznikow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 11:59, 12 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
przeciez to jest oczywiste oszustwo ze strony linii.. zanizanie ceny biletu aby "fajnie" wygladalo na plakacie, aby mniej dac agentowi, a i tak ta oplata rzekomo lotniskowa idzie do linii... oszusci oszusci a fe
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peniek242
AIRBUS 380
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRK
|
Wysłany: Pią 23:38, 13 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Umowy interline widac sobie a muza poniewaz ADM za VC-UA zamiast LH juz sie pojawily. Kto ma to rozstrzygac, sądy? Wypada za kazdym wystawieniem biletu przeczytac setki stron postanowien wew przewoznika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Avalancha
AIRBUS 380
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 10:33, 16 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Setki stron do kotrych dostepu nie masz boo po co to agentowi. !!!
A tak serio to ja gdzies mam przepisy zachowane i tam faktycznie jest mowa o wyborze stocku przez linie ktora pokonuje TC wiec Pani z Lh częsciowo mowila prawde . A jesli chodzi o stosunek to 2:3 hi hi jest fajne. czekam az komus wyjdzie 6:9 .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tidzej
BOEING 767-200
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 8:57, 17 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Przepraszm, ze sie wtrace jako przedstawiciel linii lotniczej... W/g mnie w PL caly czas obowiazuja wyzej cytowane przepisy, ktore sa dosyc proste: wybieramy ktoregokolwiek przewoznika, ktory ma umowy interline/e-interline ze wszystkimi przewoznikami wystepujacymi w danej rezerwacji. Tak zostalo to opublikowane w BSP - Podreczniku dla Agentow Sprzedazy Pasazerskiej w roku 1994 i nic mi nie wiadomo by cokolwiek sie w tej kwestii zmienilo...
Jedna uwaga: funkcja VC w Ama nie zawsze dziala - np. Ama skalkuluje taryfke WAW-LO-X/FRA-QF-SYD z walidacja na LO, mimo ze przepisy taryfy wyraznie mowia (w Sales Restrictions), ze bilet mozna wystawic tylko na stocku BA (bo QF w polskim BSP nie ma). Niestety przychodza ADM'ki..... wiec pamietajcie by QF wystawiac zawsze na stocku BA.
Thx and rgrds / Tomek / BA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|